Jižní Město - přeplněný přístav
Troufnu si říct, že doprava je na Jižním Městě vedle netransparentní radnice největším problémem. Doprava samozřejmě není jen o automobilech, ale i o veřejné, pěší a cyklistické dopravě, týká se tedy nás všech. V tomto článku se budu věnovat parkování, které je noční můrou všech majitelů aut na Jižním Městě.
Nutno dodat, že projektanti sídliště nehleděli desítky let dopředu, kdy se počet vozidel zvýšil z necelých 200 aut v roce 1971 na dnešních 800 aut na 1000 obyvatel. Uliční síť společně s parkovacími plochami tomuto čtyřnásobnému navýšení počtu automobilů nestačí. A to se stále bavíme o rezidentech. Nemalou zátěží jsou i každodenní “nájezdy” občanů Středočeského kraje, jedoucími do zaměstnání v Praze autem. Naše čtvrť je v tomto případě bohužel první na ráně. Jak tuto situaci vylepšit? Předně, nečekejme zázraky “přes noc”, kterými nás krmí politické strany zleva i zprava. Zlepšení parkování je dlouhodobá činnost, která se stává z drobných dílčích změn. Je potřeba s nimi začít a provádět je na celopražské úrovni.
Piráti navrhují následující kroky pro postupná rozšíření parkovacích kapacit:
- vznik lokálních zón rezidenčního parkování v nejvytíženějších ulicích, především v okolí stanic metra
- drobné úpravy uličního prostoru (podélné stání změnit na šikmé, kolmé) tam, bez rozšiřování nepropustných ploch.
- vypořádání se s desítkami autovraků, která blokují parkovací místa
- vznik lehkých patrových nástaveb na současných velkokapacitních parkovištích
Jelikož jsme součástí Prahy, je nutné spojit síly v celém městě a v řešení celopražské dopravy postupovat jednohlasně. Nelze jen zakázat vjezd Středočechům do Prahy. Je potřeba je pozitivně motivovat k tomu, aby své automobily odstavili daleko za hranicemi Prahy a přesedli na vlakovou dopravu. Parkoviště typu P+R na Opatově, které vehementně prosazuje současná magistrátní koalice za přitakávání radnice Prahy 11 je podle nás nevhodně umístěné a situaci s parkováním vůbec nevyřeší. Naopak, do oblasti Opatova přivede další automobily a cestující ještě více zaplní již nyní kapacitně přetížené metro C.
O parkování a návrzích řešení na jeho zlepšení bychom mohli popsat celé Pirátské listy. Jistě se k této problematice dostaneme v dalším vydání, a především ji detailně zpracováváme pro náš volební program do komunálních voleb na Praze 11 a na pražský magistrát. Máte návrhy na zlepšení parkování? Rádi je s vámi prodiskutujeme. Navštivte nás na našich otevřených schůzích nebo nám napište své návrhy na Facebook.
Ing. Ladislav Kos ml., Piráti Praha 11
Pirátské listy Praha 11 ke stažení zde (velikost 10 Mb).